Dzień dobry Tęczusie!

W dzisiejszym tygodniu realizujemy nadal tematykę związaną z babcią i dziadkiem. Mam nadzieję, że jesteście gotowi. Przedstawiam propozycje zajęć na dzień dzisiejszy.

1.  „List do babci”- masażyk relaksacyjny.

Drogie dzieci, wspólnie z rodzicami wykonajcie masażyk – rodzic czyta a dziecko wykonuje na plecach rodzica, następnie rodzic na plecach dziecka.

Kochana Babciu                                  (naśladujemy pisanie)     

KROPKA                                            (naciskamy w jednym miejscu palcem)

Piszę Ci, że                                          (kontynuujemy pisanie)

Kotek chodzi                                        (kroczymy palcami)

Kotek skacze                                        (skaczemy opierając dłoń na przegubie)

Kotek drapie                                        (drapiemy)

Kotek chrapie                                      (opieramy głowę na plecach dziecka i chrapiemy)

Składamy list                                       (krzyżujemy ręce)

naklejamy znaczek                              (klepiemy po czole)

     i zanosimy na pocztę.                          (wstajemy i spacerujemy)

Źródło: www.boberkowy -world.blogspot.com

2. ,,Ile kroków do domu babci’’ – zabawa ruchowa.

Dz. Wybiera przedmiot, który będzie domkiem babci. Układa go na dywanie. Następnie od progu pokoju  dużymi krokami idzie do domku przeliczając przy tym kroki.

3. ,,Po co są dziadkowie?’’ – słuchanie wiersza D. Rozwenes (źródło: www.superkid.pl)

Drodzy rodzice przeczytajcie dzieciom poniższy wiersz.

Po co na świecie są dziadkowie?
By swoje wnuki mieć na głowie.
Żeby dogadzać im i się bawić,
żeby każdemu zmartwieniu zaradzić.

Dziadek jest oczywiście po to,
by wnuczek mógł podreptać w błoto,
żeby mógł włazić wysoko na drzewa
i by się nikt na niego nie gniewał.
Z dziadkiem można pomajsterkować
i wszystkie narzędzia posegregować.

A babcia jest także ważna – dlatego,
byś jej smakołyki wcinał z kolegą.
Byś latem częściej jadł pyszne lody
i byś miał zawsze dużo swobody.
No i to babcia, z puszystej włóczki
zrobi czapeczkę i szalik dla wnuczki

Dziadkowe swoje wnuki kochają,
dlatego wciąż je tak rozpieszczają.
W ich sercach pełnych ciepła, czułości,
tkwią przeogromne pokłady miłości.

4. Po wysłuchaniu wiersza, spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań:

-Będąc z babcią lub dziadkiem, co robicie najczęściej?

-Co chcielibyście robić ze swoim dziadkiem lub babcią?

-Jeśli lubicie być z dziadkiem lub babcią, to dlaczego?

-Jaka jest wasza ulubiona zabawa, w którą się bawicie z babcią lub dziadkiem?

5. ,,Zagadka dla dziadka’’ – zabawa słowna.

Rodzic mówi dziecku wybrane słowo podzielone na głoski, np.: n-o-s; dziecko musi odgadnąć o jakie słowo chodzi. Jeśli dziecko poprawnie odgaduje, każde kolejne słowo może składać się z większej liczby głosek.

6. ,,Gimnastyka dla smyka’’ – zajęcia gimnastyczne.

A teraz Moi Drodzy czas się poruszać, zapraszam do gimnastyki.

7. Karty pracy – a po gimnastyce zapraszam chętne dzieci do wykonania kart pracy (mobiDziennik)

Karta 1 – Rodzic czyta, dziecko uzupełnia tekst nazywając obrazki.

Karta 2 – kolorowanka.

Karta 3 – ćw. Grafomotoryczne.

8. A po obiadku zapraszam Was do odpoczynku i wysłuchania bajki:

Dziękuję za dzisiaj i życzę Wam miłego dniaJ