Witajcie Tęczusie!
Zapraszam Was do wykonania kliku zadań przygotowanych na dzień dzisiejszy. Czy wiecie jaki mamy dzisiaj dzień? Na pewno wiecie, że dzisiaj przypada Dzień Babci, a jutro Dzień Dziadka. Nie zapomnijcie złożyć życzeń swoim ukochanym babciom i dziadkom, z pomocą rodziców możecie wykonać do nich telefon. A my dalej realizujemy naszą tematykę, przed nami aktywność plastyczna i muzyczna.
- ,,Moja babcia i dziadek’’ – zabawa dydaktyczna.
Na wstępie poszukajcie z rodzicami zdjęć Waszych babć oraz dziadków, powiedzcie jak mają na imię, określcie stosunki łączące dziadków z Waszymi rodzicami, a może potraficie powiedzieć jakie zawody wykonują.
- ,,Moja babcia i mój dziadek’’ – zabawa słowna.
A teraz spróbujcie dokończyć kilka zdań według własnego pomysłu:
- Moja babcia…..
- Mój dziadek…….
- Najbardziej lubię u babci………
- Mój dziadek zawsze………..
- Moja babcia i mój dziadek to…….
Jestem pewna, że świetnie sobie poradziliście, to teraz czas trochę się poruszać.
- ,,Idzie babcia’’ – zabawa ruchowa na podstawie tekstu I. Salach.
A teraz rodzice przeczytają Wam wierszyk a Wy naśladujcie to co usłyszycie.
Idzie babcia tup, tup, tup (dzieci maszerują w miejscu)
Stuka laską stuk, stuk, stuk! (klaszczą w ręce)
A za babcią hop, hop, hop (podskakują w miejscu obunóż)
Skacze wnusio w trop.
Idzie babcia tup, tup, tup (dzieci maszerują w miejscu)
Do drzwi puka puk, puk, puk! (stukają zgiętym palcem wskazującym o podłogę)
– Otwierajcie szybko drzwi,
Z zakupami ciężko mi. (naśladują dźwiganie ciężkich zakupów)
- ,,Moja babcia i mój dziadek’’ – portret. (załącznik)
Przygotujcie miejsce swojej pracy oraz kredki ołówkowe. Narysujcie w ramce portret babci oraz dziadka, oprócz kredek możecie również użyć innych materiałów do wykończenia swojej pracy, które macie dostępne w domu, np. włóczki do zrobienia włosów. Pamiętajcie również o ozdobieniu ramki. Jestem bardzo ciekawa efektów Waszych pięknych prac, chętne osoby mogą przesłać zdjęcie swojej pracy na adres: paulina.maliszewska@mp06.zjopplock.pl
- ,,Wesoła piosenka dla babci i dziadka’’ – śpiewanie piosenki.
A teraz moi Drodzy zaśpiewajcie piosenkę, której się w ostatnim czasie uczyliśmy:
Mam nadzieje, że w odpowiednim czasie zaśpiewacie tę piosenkę również Waszym dziadkom.
- ,,Prosto z chmurek’’ – improwizacja muzyczna.
A teraz wykonajcie ilustrację ruchową do piosenki, jako śnieżynki możecie użyć np. płatków kosmetycznych:
- Dla chętnych dzieci zamieszczam do wykonania karty pracy. ( dostępne na MobiDzienniku)
- A po smacznym obiadku zapraszam Was do odpoczynku i do wysłuchania bajki pt:
,, Dobre uczynki’’.
Po wysłuchaniu bajki porozmawiajcie z rodzicami, w jaki sposób Wy możecie bezinteresownie pomóc np. swoim babciom i dziadkom.
Dziękuję Wam bardzo za dzisiejszy dzień i życzę Wam miłego weekenduJ
Pozdrawiam