Witamy serdecznie Rodziców i Słodziaki,

Zamieszczamy kilka propozycji dla chętnych i życzymy miłej zabawy.

ZABAWA RUCHOWO – NAŚLADOWCZA „JEŻYK” (W. Szwajkowski)

Rodzicu zapoznaj się z wierszykiem. Poznaj ruchy ilustrujące jego treść. Podczas recytacji wiersza pokazuj ruchy i zachęć Uszatka do powtarzania ich po Tobie. Powtarzajcie także kilkukrotnie wyrazy dźwiękonaśladowcze. Po skończonej zabawie zadaj kilka pytań, dzięki którym dziecko będzie miało okazję powtórzyć jeszcze raz wyrazy dźwiękonaśladowcze, np. Jak jeżyk pukał do przedszkola? Jak dzieci witały jeżyka?

Do przedszkola puka jeżyk, (dzieci naśladują pukanie do drzwi)
puk-puk,puk, puk-puk-puk,
więc otworzyć mu należy, (dzieci naśladują otwieranie drzwi)
puk-puk-puk, puk-puk-puk.
Wszyscy wkoło jeża stają, (dzieci ustawiają się w kole)
klap-klap-klap, klap-klap-klap,
i brawami go witają, (dzieci biją brawo)
klap-klap-klap, klap-klap-klap.
Jeżyk jest już w naszej grupie, (dzieci otwierają dłonie w geście powitania)
tup-tup-tup, tup-tup-tup,
każde dziecko jak on tupie, (dzieci tupią)
tup-tup-tup, tup-tup-tup.
Gdy jeż zmęczy się tuptaniem, (dzieci gestami i minami pokazują zmęczenie)
uf-uf-uf, uf-uf-uf,
to przychodzi czas na spanie, (dzieci przykładają głowę do dłoni, udając, że śpią)
puf-puf-puf, puf-puf-puf.
Gdy jeż głodny się poczuje, (dzieci wskazują na brzuch)
szur-szur-szur, szur-szur-szur,
kąsków w trawie poszukuje, (dzieci rozglądają się, nachylają)
szur-szur-szur, szur-szur-szur.
Gdy do jeża biegnie pies, (dzieci biegną w miejscu)
hop-hop-hop, hop-hop-hop,
to się w kulkę zwija jeż, (dzieci kucają, chowając głowę w dłoniach)
hop-hop-hop, hop-hop-hop.
Pies się boi kolców jeża, (dzieci gestami i minami udają strach)
oj-oj-oj, oj-oj-oj,
więc go ugryźć nie zamierza, (dzieci kręcą głową przecząco)
oj-oj-oj, oj-oj-oj.
Nic jeżowi się nie stanie, (dzieci uśmiechają się)
tak-tak-tak, tak-tak-tak
i już z nami tu zostanie, (dzieci wskazują na siebie nawzajem)
tak-tak-tak, tak-tak-tak.

ZABAWA NAŚLADOWCZA „JEŻE PRZYGOTOWUJĄ SIĘ DO ZIMY”

Dzieci chodzą na czworakach, przechodzą do leżenia na plecach i kołyszą ciałem – jeż nabija liście na kolce. Przechodzą do czworakowania – niosą listki.  Siad na piętach – jeże zdejmują listki z grzbietu. Robią sobie legowisko – dzieci wykonują ruchy naśladujące ugniatanie. Jeżyk zasypia – dzieci zwijają się w kuleczki.

KOLCZASTY JEŻYK

Dzisiejszą propozycją plastyczną dla Was jest wykonanie jeżyka. Chętne Uszatki mogą wybrać  i wykonać tego jeżyka, który bardziej Wam się podoba.

Potrzebujemy:

– farby

– plastikowy widelec

– małe liście/bibuła/farba/kredki

Wydrukujcie kolorowankę jeżyka lub poproście rodzica o narysowanie jego sylwety. Pokolorujcie brzuszek, głowę i łapki naszemu zwierzakowi. Następnie odciskajcie widelec w czarnej lub brązowej farbie i stemplujcie kolce. Na koniec ozdóbcie rysunek według Waszego pomysłu (może to być kopczyk z liści, trawa z bibuły, itp.)

Jeżyk wzór – załączony plik

Jeżyk kolorowanka – załączony plik

OWOCOWY JEŻYK

Potrzebujemy:

– gruszka

– winogrono

– wykałaczki

– kawałeczki suszonej śliwki lub rodzynki

– kilka cząstek jabłek

Jeżyk z owoców to sposób na fajną zabawę w kuchni, a potem na pyszny deser. Rodzic obiera gruszkę mniej więcej na połowie długości (węższą cześć), zostawiając „nosek” z ogonka. W część ze skórką, za pomocą rodziców wbijamy wykałaczki. Nabijamy na nie winogrona i na niektóre wyżej – jabłuszka. Potem na kawałki wykałaczek nakładamy rodzynki/kawałki śliwki robiąc z nich oczy. Nasz jeżyk gotowy.

Jeżyk wzór – załączony plik

Miłego dnia Kochani i buziaczki dla Was 😘

Źródło:

http://www.kreatywniewdomu.pl/
https://miastodzieci.pl/
https://ucze.pl/