Witam Was drodzy Rodzice i kochane Gumisie!

W tym tygodniu będziemy realizować tematykę „ZIMOWE ZABAWY”. Poniżej przedstawiam kilka propozycji aktywności do wykonania w domu w poniedziałek 31.01.2022r.

1. Zabawa ruchowa przy piosence „Zima, zima, zima”.

2.„Co słychać na początku?” – zabawa słuchowa (dzieci 5-letnie).

Rodzic podaje nazwy ubrań: kożuch, spodnie, kombinezon, czapka, szalik, buty… Dziecko mówi, jaką głoskę słychać na początku każdego z tych wyrazów.

3.„Taniec z termometrem” – słuchanie wiersza T. Śliwiaka.

Rodzicu, przeczytaj wiersz i poproś dziecko, by uważnie słuchało, gdyż następnym zadaniem będą pytania dotyczące wiersza.

Powiedz, proszę, czemu chodzisz
w takim grubym swetrze,
drogi panie, miły panie,
panie termometrze?

Gdybym nie miał tego swetra,
zmarzłbym tu okropnie.
Przecież zima, straszny mróz tu,
minus dziesięć stopni.

Nie wiedziałem, termometrze,
żeś ty taki piecuch.
Zatańcz z nami w koło,
to ci będzie cieplej.

Oj, nie mogę,
gdyby słupek rtęci poszedł w górę,
urządziłaby mi zima straszną awanturę.

4.Pytania dotyczące treści wiersza.

Po zapoznaniu z treścią wiersza, spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania. Warto prosić dziecko o uzasadnianie i dłuższe rozwijanie swoich wypowiedzi.

  • Co to jest termometr?
  • Co mierzymy za pomocą termometru?
  • W co ubrany był termometr w wierszu?
  • Dlaczego założył sweter?
  • Czy naprawdę termometrom potrzebne są ciepłe ubrania?
  • Komu potrzebne są ciepłe ubrania?

5.Zagadki o ubraniach.

  • Dziesięć palców z ciepłej wełny, z zamszu lub ze skórki. Grzeją ręce, gdy się słonko chowa poza chmurki. (rękawiczki)
  • Długaśny, miękki, kręci się i wije. Ogrzewa w zimie zmarzniętą szyję. (szalik)
  • Kiedy mrozik szczypie, kiedy śnieżek pada, każdy ją natychmiast na głowę zakłada. (czapka)
  • Ciepły kołnierz, mocny zamek, guziki, rękawy. Jestem z tobą zawsze podczas śniegowej zabawy. (kurtka)
  • Gdy stopy się z zimna zamienić chcą w lód, szybciutko je załóż, a stanie się cud! (skarpetki)

6.„Zimowe ubranie” – zabawa dydaktyczna.

Ta zabawa kształtuje umiejętność dobierania ubrań stosownych do pogody i rodzaju aktywności. Wspólnie zajrzyjcie do szafy z ubraniami. Poproście dziecko, by wskazało ubrania, które założyłoby na zimowy spacer, na sanki, a także te, które nie nadają się na zimowe wyjścia.

7.„Zimowe ćwiczenia” – rytmika.

Zachęcam do udziału w zabawie ruchowej. Należy uważnie słuchać instrukcji oraz reagować na ustalone sygnały.

8. Język angielski – Wild animals!

W najbliższym czasie będziemy poznawać i utrwalać nazwy zwierząt egzotycznych w języku angielskim. Zachęcam zatem to obejrzenia poniższej animacji:

Mam nadzieję, że z łatwością wykonaliście dzisiejsze zadania i zabawy 🙂 Jutro pojawią się kolejne propozycje aktywności dla naszych Gumisiów na wtorek 01.02.2022r.