Drogie Gumisie! Oto propozycje aktywności do wykonania w domu we wtorek 01.02.202
1.Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda…
Tak jak zawsze przed zajęciami, pamiętamy o myciu zębów!
2.„Nowe łyżwy Adama” – J.Wasilewska
Adam, Marek i Grześ to trzej przyjaciele. Chodzą razem do przedszkola i zawsze razem się bawią. Niedawno Adam miał urodziny i dostał w prezencie łyżwy. O takich właśnie marzył, białe, błyszczące hokejówki. To dopiero będzie zabawa na lodowisku. Chłopcy codziennie wyjmują je z szafy, oglądają i snują opowieści o swoich wyczynach na lodowisku. Chociaż jest już zimno i mroźno, to lodowiska nie ma. Miało być na szkolnym boisku, ale pan dozorca, który miał się tym zająć, zachorował
i trzeba jeszcze trochę poczekać. Adam, Grześ i Marek jednak bardzo się niecierpliwią, już chcieliby strzelać bramki w meczu hokejowym z innymi chłopcami. Muszą przecież gdzieś potrenować.
Pewnego dnia Marek wpadł zadyszany do przedszkola i zawołał do kolegów:
– Wiem, wiem, gdzie możemy pojeździć na łyżwach. Przechodziłem wczoraj przez nasz park, a tam jest staw i ten staw jest już zamarznięty. Wiem, bo próbowałem ślizgać się przy brzegu.
Chłopcy postanowili po lekcjach pójść nad ten staw. Adam wziął łyżwy i, nic nie mówiąc rodzicom, poszedł z kolegami do parku. Marek i Grześ jeszcze raz sprawdzili, czy woda jest zamarznięta, a Adam założył łyżwy, wziął rozpęd, wyjechał na środek stawu i nagle – trach – lód pękł i Adam wpadł do wody.
Marek i Grześ, gdy to zobaczyli, przestraszyli się i zaczęli uciekać, ale po chwili wrócili, żeby ratować kolegę. Grześ przypomniał sobie, jak jego tata opowiadał, że w takiej sytuacji należy położyć się na lodzie i czołgać na brzuchu w kierunku przerębla. Tak też zrobił. Na szczęście woda w stawie parkowym była płytka i Adam sam już wydostawał się na powierzchnię. Mokry i bardzo ubłocony, bo staw był błotnisty, Adam wrócił do domu. Pewnie domyślacie się, co na to powiedzieli jego rodzice. W każdym razie łyżwy zostały schowane i zamknięte na klucz do czasu, aż na szkolnym boisku będzie prawdziwe lodowisko.
3.Pytania dotyczące treści opowiadania.
Po zapoznaniu z treścią opowiadania, spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania. Warto prosić dziecko o uzasadnianie i dłuższe rozwijanie swoich wypowiedzi.
- Jaki prezent dostał Adam?
- Z jakiej okazji był to prezent?
- Dlaczego nie było lodowiska na boisku szkolnym?
- Co powiedział kolegom Marek?
- Co zrobili chłopcy?
- Co przydarzyło się Adamowi?
- Jak zachowali się Marek i Grześ?
- Jak zakończyła się ta przygoda?
4.„Po mojej prawej stronie…” – zabawa dydaktyczna
Zabawa polega na założeniu opaski, wstążki lub bransoletki na lewą rękę, a następnie określaniu przedmiotów, które znajdują się po prawej oraz lewej stronie dziecka.
*Chętne osoby mogą również zatańczyć do piosenki pt. „Boogie woogie”.
5.Bezpieczne zabawy zimowe.
Niestety nie mamy zbyt wielu okazji do zabaw ze śniegiem. Jednak warto znać zasady bezpiecznych zabaw zimowych. Zachęcam do obejrzenia filmiku, w którym znajduje się wiele ciekawych informacji oraz inspiracji do kolejnego zadania.
6.„Kodeks bezpiecznej zabawy” – burza mózgów
Zadanie należy rozpocząć od pytania: „Jak myślisz, co należy robić, jak i gdzie się bawić, by nie przytrafił się wypadek?”. Odpowiedzi można powiedzieć na głos, a następnie narysować symbole. Powstałe rysunki należy wyciąć i przykleić na dużej kartce zatytułowanej „KODEKS BEZPIECZNEJ ZABAWY”.
7.Pomagamy rodzicom w domu!
Drogi Gumisiu, w naszej sali przedszkolnej zawsze dbamy o porządek i odkładanie zabawek na miejsce – pokaż swoim rodzicom jak to robimy w rytmie jednej z ulubionych piosenek:
Czy dziś poradziliście sobie z zadaniami? Pamiętajcie, by opowiedzieć mi o swoich wrażeniach, gdy wrócicie do przedszkola 🙂