Dzień dobry moje Tęczusie!

Wyspaliście się? Zjedliście zdrowe śniadanko? Zatem możemy zaczynać!

Piosenka na powitanie

„Dopowiedz i zrób” – zabawa z rymami

Rodzic odczytuje zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiada dziecko. Dziecko wykonuje czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.

Tęczusie wiecie już jak nazywają się zwierzęta wiejskie i ich dzieci. Spróbujcie powtórzcie jeszcze raz te nazwy grając w grę online. 

A teraz nadeszła pora na wierszyk logopedyczny „Krowa i mucha”  P. Siewiery – Kozłowskiej

Była sobie krowa mała,

która pożuć trawkę chciała.

Trawka świeża i zielona,
krówka jest nią zachwycona.

Najpierw wącha,

(wdech przez nos)
potem wzdycha,

(wydech przez usta z głośnym westchnieniem: aaach!)

a nad trawką mucha bzyka.

(bzzzzz- zęby złączone)

Żuje krówka swoją trawkę,

(okrężne ruchy żuchwy)

myśli „chyba zjem dokładkę!”

Lecz te myśli jej przerywa mucha,

która ciągle bzyka.

(bzzzz- zęby złączone, usta rozciągnięte)

Krowa – pac! – ogonem muchę,

(klaśnięcie i wymówienie słowa pac)

mucha  brzęczy wciąż nad uchem!

(bzzzz- zęby złączone, usta rozciągnięte)

Tak dzień cały się bawiły,
aż opadły całkiem z siły!

Dla tych, którzy mają jeszcze siłę przygotowałam karty pracy.


Miłego dnia Tęczusie 😊

źródło: youtube, https://www.przedszkola.edu.pl, przewodnik metodyczny “Przygoda z uśmiechem 5 latki”, pinerest.pl, wordwall.net, przedszkole Iguś,