Dzień dobry moje Tęczusie!
Wyspaliście się? Zjedliście zdrowe śniadanko? Zatem możemy zaczynać!
Piosenka na powitanie
„Dopowiedz i zrób” – zabawa z rymami
Rodzic odczytuje zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiada dziecko. Dziecko wykonuje czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.
Tęczusie wiecie już jak nazywają się zwierzęta wiejskie i ich dzieci. Spróbujcie powtórzcie jeszcze raz te nazwy grając w grę online.
A teraz nadeszła pora na wierszyk logopedyczny „Krowa i mucha” P. Siewiery – Kozłowskiej
Była sobie krowa mała,
która pożuć trawkę chciała.
Trawka świeża i zielona,
krówka jest nią zachwycona.
Najpierw wącha,
(wdech przez nos)
potem wzdycha,
(wydech przez usta z głośnym westchnieniem: aaach!)
a nad trawką mucha bzyka.
(bzzzzz- zęby złączone)
Żuje krówka swoją trawkę,
(okrężne ruchy żuchwy)
myśli „chyba zjem dokładkę!”
Lecz te myśli jej przerywa mucha,
która ciągle bzyka.
(bzzzz- zęby złączone, usta rozciągnięte)
Krowa – pac! – ogonem muchę,
(klaśnięcie i wymówienie słowa pac)
mucha brzęczy wciąż nad uchem!
(bzzzz- zęby złączone, usta rozciągnięte)
Tak dzień cały się bawiły,
aż opadły całkiem z siły!
Dla tych, którzy mają jeszcze siłę przygotowałam karty pracy.


Miłego dnia Tęczusie 😊
źródło: youtube, https://www.przedszkola.edu.pl, przewodnik metodyczny “Przygoda z uśmiechem 5 latki”, pinerest.pl, wordwall.net, przedszkole Iguś,