Witajcie sześciolatki,

HELLO SONG

NUMBERS

Dzisiaj powtórzymy liczebniki w zakresie 1-10 oraz czynności w języku angielskim.

W celu powtórzenia liczebników, obejrzyjcie filmik z uroczą Lolą zamieszczony poniżej i pomóżcie dziewczynce policzyć wiosenne kwiatki.

W filmiku pojawiają się kwiatki. Kwiatek to FLOWER.

Pamiętajcie, że

  • jeden kwiatek – A FLOWER

https://translate.google.pl/?hl=pl&sl=en&tl=pl&text=a%20flower%0A&op=translate

  • dwa i więcej – FLOWERS (przyklejamy głoskę „s” na końcu słowa)

https://translate.google.pl/?hl=pl&sl=en&tl=pl&text=flowers%0A&op=translate

ZABAWA „A LITTLE FLOWER”

Utrwalcie liczebniki z rymowanką na melodię, którą znacie z zajęć. Przeliczajcie na swoich paluszkach – kwiatuszkach.

LITTLE FLOWERS – mówimy rymowankę cienkim głosikiem.

ONE LITTLE, TWO LITTLE, THREE LITTLE FLOWERS

FOUR LITTLE, FIVE LITTLE, SIX LITTLE FLOWERS

SEVEN LITTLE, EIGHT LITTLE, NINE LITTLE FLOWERS

TEN LITTLE FLOWERS FOR ME!

BIG FLOWERS – mówimy rymowankę grubym głosem.

ONE BIG, TWO BIG, THREE BIG FLOWERS

FOUR BIG, FIVE BIG, SIX BIG FLOWERS

SEVEN BIG, EIGHT BIG, NINE BIG FLOWERS

TEN BIG FLOWERS FOR ME!

ZABAWA „LETTUCE”

Zabawa zwana sałatą, która utrwali nam czynności, liczebniki ale również części ciała. Potrzebujemy 10 kartek , a na każdej z nich rodzic umieszcza polecenie do wykonania w języku angielskim, np.

  • Stamp your feet one time – tupnij nogami jeden raz

https://translate.google.pl/?hl=pl&sl=en&tl=pl&text=Stamp%20your%20feet%20one%20time%20&op=translate

  • Shake your body two times – potrząśnij swoim ciałem dwa razy

https://translate.google.pl/?hl=pl&sl=en&tl=pl&text=Shake%20your%20body%20two%20times%20&op=translate

Rub your tummy three times – pomasuj brzuszek trzy razy

https://translate.google.pl/?hl=pl&sl=en&tl=pl&text=Rub%20your%20tummy%20three%20times%20&op=translate

Sit down and stand up four times – usiądź i wstań cztery razy

https://translate.google.pl/?hl=pl&sl=en&tl=pl&text=Sit%20down%20and%20stand%20up%20four%20times%20&op=translate

Turn around five times – obróć się pięć razy

https://translate.google.pl/?hl=pl&sl=en&tl=pl&text=Turn%20around%20five%20times%20&op=translate

Touch your nose six times – dotknij nosa sześć razy

https://translate.google.pl/?hl=pl&sl=en&tl=pl&text=Touch%20your%20nose%20six%20times%20&op=translate

Move your shoulders seven times – poruszaj ramionami siedem razy

https://translate.google.pl/?hl=pl&sl=en&tl=pl&text=Move%20your%20shoulders%20seven%20times%20&op=translate

Jump up high eight times – podskocz wysoko osiem razy

https://translate.google.pl/?hl=pl&sl=en&tl=pl&text=Jump%20up%20high%20eight%20times%20&op=translate

Clap your hands nine times – klaśnij w dłonie dziewięć razy

https://translate.google.pl/?hl=pl&sl=en&tl=pl&text=Clap%20your%20hands%20nine%20times%20&op=translate

Bend your knees ten times – ugnij kolana dziesięć razy

https://translate.google.pl/?hl=pl&sl=en&tl=pl&text=Bend%20your%20knees%20ten%20times%20&op=translate

Z pierwszej kartki formujemy kulkę, którą otaczamy kolejnymi kartkami tak, aby na koniec uzyskać kształt sałaty. Teraz ustawiamy stoper, np. na 2 minuty  i przekazując sobie z rąk do rąk sałatę, odkrywamy po jednej kartce z zadaniem. Celem gry jest jak najszybsze rozwiązywanie zadania, aby nie zostać z sałatą w rękach, gdy skończy się odliczanie czasu. Gdy czas dobiegnie końca, osoba, która zostaje z sałatą zaczyna kolejną rozgrywkę lub przygotowuje nową sałatę.

PIOSENKA

A teraz dołączcie do potworków. Piosenkę znacie z zajęć i wiem, że ją lubicie, a więc do dzieła. Ciekawe, czy pamiętacie poznane części ciała?

KARTA PRACY

  • Porównajcie rozmiary warzyw. Napisz „1” pod małymi warzywami, „2” pod średnimi i „3” pod dużymi.
  • Pokoloruj i policz małe i duże owoce

ICE CREAM

Dzisiaj żegnamy się ze słownictwem związanym z jedzeniem. Z tej okazji mam dla Was niespodziankę – deserek lodowy. Chyba wszyscy lubią lody, prawda? Posłuchajcie piosenki o lodach i spróbujcie policzyć porcje.

Jaki smak lodów najbardziej lubicie? Wybierzcie ulubione smaki.

A teraz spróbujcie zaśpiewać:

MY FAVOURITE FLAVOR OF ICE CREAM

A może zaprojektujecie swój wymarzony lód? Pokolorujcie, wytnijcie i przyklejcie swoją porcję lodów. Spróbujcie nazwać smaki Waszego deseru i policzyć z ilu części się składa.

ZADANIE DODATKOWE – FRUIT SALAD! 😊

Fruit Salad. How to make it? (Jak ją zrobić?)

Ingredients: (składniki)

  • one banana (banan)
  • one orange (pomarańcza)
  • one small pineapple (mały ananas)
  • one apple (jabłko)
  • some grapes (trochę winogron) 
  • lemon juice (sok z cytryny).

Peel the fruits (obierz owoce) 

and cut them (pokrój je). 

Put all the fruits into a bowl and mix it (przełóż wszystkie owoce do miski i wymieszaj). 

Add a little bit of lemon juice (dodaj troszkę soku z cytryny).

Have fun!

BYE BYE

Na koniec zaśpiewajcie naszą piosenkę na do widzenia.

źródło:

www.youtube.com

www.translate.google.pl

www.pinterest.com

www.kizclub.com

www.mapleleaflearning.com