Kochane Gumisie,
Przedstawiamy Wam dzisiejsze, oczywiście wiosenne propozycje działań na piątek, piąteczek, piątunio.
WIOSENNA GIMNASTYKA
Zaczniemy od gimnastyki, żeby wszystkie Gumisie troszkę rozruszać. Propozycją jest zestaw ćwiczeń, który znajduje się poniżej. Wykonajcie ćwiczenia z pomocą rodzica, najlepiej przy utworze A. Vivaldiego „Wiosna”.
Link do utworu A. Vivaldiego:
„Wiosenna pobudka” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dzieci poruszają się w rytm utworu: biegiem, marszem, w podskokach. Na przerwę w muzyce przyjmują pozycję wskazaną przez rodzica.: siad skrzyżny, siad klęczny, siad skulny, leżenie przodem, leżenie tyłem, klęk.
„Pierwszy obudził się pierwiosnek” – ćwiczenia dużych grup mięśni. Uczestnicy zabawy są w pozycji przysiadu podpartego, głowa pochylona, dotyka do kolan. Rodzic w roli Wiosny spaceruje między dzieckiem i budzi do życia pierwszy kwiatek. Kolejno dotyka dłonią pleców dziecka. Gumiś, gdy poczuje dotyk, powoli unosi głowę, podnosi się, wspina się na palce, kołysze się z prawej na lewą stronę. Na sygnał rodzica wraca do pozycji wyjściowej. Zabawę powtarzamy 3–4 razy. W kolejnych powtórzeniach Wiosną może być dziecko.
„Wiosenne prace w ogrodzie” – ćwiczenia kształtujące mięśnie tułowia. Uczestnicy zabawy maszerują wyprostowani. Na hasło: Sadzimy idą w niskim skłonie tułowia i ramionami naśladują sadzenie roślin. Na słowa: Podajemy narzędzia zatrzymują się i wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo. Gdy rodzic powie: Posłuchaj, jak trawa rośnie, dzieci w siadzie skrzyżnym wykonują skłon do przodu, próbują dotknąć raz jednym, raz drugim uchem do podłogi. Zabawę powtarzamy kilka razy, za każdym razem.
„Ptaki” – ćwiczenie głowy i szyi. Ćwiczący jest w siadzie skrzyżnym. Ręce układa w „skrzydełka” i wykonuje skręty szyją na przemian w prawo i w lewo. Opuszcza głowę (broda dotyka klatki piersiowej) i podnosi (patrzy na sufit). Wysuwa głowę do przodu, broda mocno z przodu, i cofa. Powtarzamy po 5 razy.
„Pracowite mrówki” – zabawa z czworakowaniem. Dziecko jest ustawione na linii startu/mety. Przed nim w odległości ok. 5 m stoi pachołek (butelka). Między linią startu/mety a pachołkiem leżą 2 krążki (poduszki), a na nich po 1 woreczku (klocek). Zadaniem dzieci jest podejść na czworakach do krążków, zebrać woreczki, położyć na plecach, okrążyć pachołek i wrócić po linii prostej do linii mety.
„Gąsienica” – ćwiczenia przeciw płaskostopiu. Chód gąsienicy. Dzieci spacerują po pokoju podkurczając i prostując palce stóp.
„Wyczaruję motyla” – ćwiczenie wyprostne. W leżeniu tyłem dzieci są zwinięte, kolana mają blisko klatki piersiowej. Na sygnał rodzica powoli przeobrażają się w motyla, prostują ręce, potem nogi i układają się w leżeniu tyłem wyprostowane. Wykonują ruchy ramion po podłodze: góra, dół – naśladują skrzydła motyla. Na klaśnięcie szybko wracają do pozycji wyjściowej. Zabawa trwa 1–2 min.
OPOWIADANIE O WIOŚNIE
Chętne Gumisie mogą posłuchać opowiadania o wiośnie, które połączone jest z ciekawymi działaniami. Jeżeli macie ochotę to serdecznie zapraszamy. Potrzebna jest Wasza pomoc w:
- wymyśleniu tytułu
- narysowaniu Artura – bohatera opowiadania
- namalowaniu tegorocznej zimy
- wykonaniu kilku zdań specjalnych
- narysowaniu Pani Wiosny i Pana Wiosny
- wykonaniu kilku wiosennych działań
ZAGADKI
Spójrzcie teraz na zagadki. Te dzieci, które były aktywne w zeszłym roku powinny je pamiętać J Poproście rodzica o odczytanie zagadek i odgadnijcie, jakie to zwierzątko. Może i Wy spróbujcie ułożyć wiosenne zagadki. Zadajcie je najbliższym i ciekawe, czy odgadną.
Zagadki




ZABAWA RYTMICZA
Propozycja ruchu dla rozbrykanych Gumisiów.
WIOSENNY PEJZAŻ
Naszą propozycją jest wykonanie pracy plastycznej przestrzennej. Zaplanujcie na spokojnie swoją pracę i przełóżcie swoje pomysły na kartkę. Możecie wykorzystać w swojej pracy dowolne materiały: farby, kolorowy blok techniczny, plastelinę, plastikowe widelce do rozcierania farby (trawa), warzywa i owoce do kwiatów (do stemplowania), rolki po papierze (może będzie to bocian), skrawki materiału (motyle) itp. Koniecznie poszalejcie w wyobraźnią 🙂
Będzie nam miło obejrzeć wykonane prace plastyczne – poproście rodziców o wysłanie zdjęcia pracy przez MobiDziennik.
KARTY PRACY
Wykonajcie ćwiczenia w Kartach Pracy 3, str. 45,47.
Jeżeli macie ochotę poćwiczyć dodawanie i odejmowanie, zamieszczamy dla wytrwałych dodatkowe karty pracy.




Gorące całuski i pozdrowienia,
Wasze ciocie
Źródło: