Wtorek: 30.03.21 r.

Witajcie Kochani!

Dzisiaj przed nami aktywność plastyczna oraz język angielski. Zaczynamy!

  1. Drodzy Rodzice, bardzo proszę aby dzieci wysłuchały odgłos i zgadły co to za zwierzątko.

Super sobie poradziliście! Mowa oczywiście o baranku.

  1. Zabawa muzyczno – ruchowa ,,Baranki’’.

A teraz  dzieci zamienicie się w baranki spacerujące na łące.

Na dźwięk dzwonka (jeśli nie macie w domu dzwoneczka może to być dowolny sygnał umowny) „baranki” zatrzymują się i naśladują żucie trawy oraz wykonują ćwiczenie połykania śliny z językiem uniesionym do podniebienia i lekko uchylonymi ustami. Zabawę należy powtórzyć kilka razy. W ostatniej rundzie zmęczone „baranki” kładą się na podłodze i spokojnie oddychają, pamiętając o prawidłowym torze oddechowym i oddechu brzuszno-przeponowym.

  1. ,,Gdzie jest baranek?’’ – zabawa artykulacyjna.

Domownicy siedzą na dywanie w kole. Jeden z uczestników siada w środku koła i zamyka oczy. Jego zadaniem będzie nasłuchiwanie i wskazanie, z którego kierunku usłyszy głos. Wyznaczony przez Rodzica domownik naśladuje odgłosy wydawane przez baranka (Mee-eee). Jeśli dziecko prawidłowo wskaże kierunek, następuje zamiana ról – „baranek” zajmuje miejsce w środku koła i będzie nasłuchiwał.

  1. A teraz spójrzcie na ilustrację baranka i spróbujcie opisać jego wygląd:
  1. Baranek – praca plastyczna.

A teraz czas wykonać baranka wielkanocnego, który może przyozdobić Wasz kącik wielkanocny. Przygotujcie watę i do dzieła! Poniżej szablon sylwety baranka, który wykleicie watą. Spróbujcie wyciąć baranka po konturze.

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/baranek

J. angielski:

Zaczynamy tematykę wielkanocną:

Easter time!

  1. Piosenka na powitanie.

Na początek zaśpiewajcie piosenkę na powitanie: HELLO! HOW ARE YOU?

Teraz  Wy odpowiedzcie jak się czujecie:

How are you today? I am good/ happy/ sad/ great.

Wykonajcie polecenia:

Stan up/ sit down/ Clap your hands/ Touch your nose/ Stamp your feet/Turn around.

  1. Przypomnijmy sobie piosenkę z poprzedniego miesiąca i zwierzęta, które w niej występują:

Frog – żaba/ Monkey – małpa/ toucan – tukan/ tiger – tygrys.

  1. Wprowadzenie nowego słownictwa:

Drodzy Rodzice, pokażcie dzieciom obrazki i powtórzcie z nimi słownictwo: (po kliknięciu na obrazek pojawia się podpis)

Basket- koszyczek

Bunny – królik

Chick – kurczak

Easter Egg – pisanka

Lamb – baranek

https://www.anglomaniacy.pl/easterDictionary.htm
  1. Piosenka Easter Egg Hunt

4. Pokolorujcie jajka na odpowiednie kolory: orange, pink, red, yellow, blue – będą nam potrzebne na kolejne zajęcia, poproście rodziców o pomoc przy wycięciu.

5. Piosenka na pożegnanie:

Bye, Bye!:)