Wtorek: 30.03.21 r.
Witajcie Kochani!
Dzisiaj przed nami aktywność plastyczna oraz język angielski. Zaczynamy!
- Drodzy Rodzice, bardzo proszę aby dzieci wysłuchały odgłos i zgadły co to za zwierzątko.
Super sobie poradziliście! Mowa oczywiście o baranku.
- Zabawa muzyczno – ruchowa ,,Baranki’’.
A teraz dzieci zamienicie się w baranki spacerujące na łące.
Na dźwięk dzwonka (jeśli nie macie w domu dzwoneczka może to być dowolny sygnał umowny) „baranki” zatrzymują się i naśladują żucie trawy oraz wykonują ćwiczenie połykania śliny z językiem uniesionym do podniebienia i lekko uchylonymi ustami. Zabawę należy powtórzyć kilka razy. W ostatniej rundzie zmęczone „baranki” kładą się na podłodze i spokojnie oddychają, pamiętając o prawidłowym torze oddechowym i oddechu brzuszno-przeponowym.
- ,,Gdzie jest baranek?’’ – zabawa artykulacyjna.
Domownicy siedzą na dywanie w kole. Jeden z uczestników siada w środku koła i zamyka oczy. Jego zadaniem będzie nasłuchiwanie i wskazanie, z którego kierunku usłyszy głos. Wyznaczony przez Rodzica domownik naśladuje odgłosy wydawane przez baranka (Mee-eee). Jeśli dziecko prawidłowo wskaże kierunek, następuje zamiana ról – „baranek” zajmuje miejsce w środku koła i będzie nasłuchiwał.
- A teraz spójrzcie na ilustrację baranka i spróbujcie opisać jego wygląd:

- Baranek – praca plastyczna.
A teraz czas wykonać baranka wielkanocnego, który może przyozdobić Wasz kącik wielkanocny. Przygotujcie watę i do dzieła! Poniżej szablon sylwety baranka, który wykleicie watą. Spróbujcie wyciąć baranka po konturze.
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/baranek
J. angielski:
Zaczynamy tematykę wielkanocną:
Easter time!
- Piosenka na powitanie.
Na początek zaśpiewajcie piosenkę na powitanie: HELLO! HOW ARE YOU?
Teraz Wy odpowiedzcie jak się czujecie:
How are you today? I am good/ happy/ sad/ great.
Wykonajcie polecenia:
Stan up/ sit down/ Clap your hands/ Touch your nose/ Stamp your feet/Turn around.
- Przypomnijmy sobie piosenkę z poprzedniego miesiąca i zwierzęta, które w niej występują:
Frog – żaba/ Monkey – małpa/ toucan – tukan/ tiger – tygrys.
- Wprowadzenie nowego słownictwa:
Drodzy Rodzice, pokażcie dzieciom obrazki i powtórzcie z nimi słownictwo: (po kliknięciu na obrazek pojawia się podpis)
Basket- koszyczek
Bunny – królik
Chick – kurczak
Easter Egg – pisanka
Lamb – baranek
- Piosenka Easter Egg Hunt
4. Pokolorujcie jajka na odpowiednie kolory: orange, pink, red, yellow, blue – będą nam potrzebne na kolejne zajęcia, poproście rodziców o pomoc przy wycięciu.

5. Piosenka na pożegnanie:
Bye, Bye!:)