Dzień dobry Puchatki!

Dzisiaj zapraszam Was do aktywności językowej. Na dobry początek zachęcam do wspólnej zabawy przy piosence, którą dobrze znacie pt. ,,Idzie, idzie miś do przodu” (piosenka z pokazywaniem)

Idzie, idzie miś do przodu.

Idzie, idzie miś do tyłu.

Klaszcze, bo mu jest wesoło.

Tupie, bo mu bardzo miło.

Skacze, skacze miś do góry.

Łapką chciałby dotknąć chmury.

Maszeruje, maszeruje.

W dli gdzieś zobaczył ule.

Zjadłby pewnie miodu troszkę.

Lecz, to nie jest takie proste.

Pszczółki strzegą swego domu.

Miodu nie chcą dać nikomu.

Czy już wszystkie buzie uśmiechnięte?

Jeśli tak, to zapraszam Was do obejrzenia historyjki obrazkowej pt. ,,Przygoda zajączka”.

https://www.ps5.bialystok.pl/subpages/materialy/

A teraz postarajcie się opowiedzieć historię zajączka:)

Zbliżała się Wielkanoc. Zajączki miały pełne łapki roboty, bo im kury z okolicy niosły jajka. Kto je zliczy? Każda z kurek chciała , aby jej jajko kolorową było pisanką. Więc zajączki pędzlem w lewo, pędzlem w prawo-taka praca jest zabawą. Te w kwiatuszki, tamte w paski, uwijały się Szaraczki.

Kto opowie, co się wydarzyło dalej?

A teraz odpowiedzcie na kilka pytań:)

Ile jajek zniosły kury?

Dlaczego Szaraczki miały pełne łapki roboty?

Jak myślicie, dokąd zajączek wiózł pisanki?

Dlaczego taczka z pisankami przewróciła się?

Jak myślicie , co wtedy czuł szaraczek?

Co wykluło się z potłuczonych pisanek?

Jak wyglądały kurczątka?

A teraz moje drogie dzieci ułóżcie obrazki w odpowiedniej kolejności i spróbujcie opowiedzieć przygodę zajączka jeszcze raz 🙂

Na zakończenie zapraszam chętne Puchatki do wykonania pracy plastycznej 🙂 Pokolorujcie najpiękniej, jak potraficie. Technika dowolna.

images.app.goo.gl/QuDcUpwZbYW8GUXm9

Miłego dnia. Pozdrawiam:)