Dzień dobry Gumisiątka. Dzisiejszy dzień zaczynamy od muzycznego stop
Na dzisiejszych zajęciach porozmawiamy sobie o artystach. Kto to jest artysta?
Czym zajmuje się artysta?
Nie każdy, kto coś zrobi, jest artystą – jego dzieło musi być wyjątkowe, budzić emocje, chęć dyskusji; artysta musi mieć talent, bardzo dobrze wykonywać to, czym się zajmuje, być wytrwały i ciągle ćwiczyć, by być jak najlepszy.
Przykłady dziedzin, w których mogą tworzyć artyści:
- malarstwo – malarz,
- rzeźbiarstwo– rzeźbiarz,
- literatura – pisarz, poeta;
- muzyka – kompozytor, śpiewak, piosenkarz ,gitarzysta;
- teatr – aktor, reżyser itp.
obejrzyjmy teraz film : „W pracowni malarza”
Czy pamiętacie co potrzebne jest malarzowi w jego pracy:
paleta, farby, pędzle, sztaluga, blejtram.
Dzisiaj poznamy nową literkę „F jak farby”

F, f
Przegłoskujcie teraz wyraz farby. Ile jest głosek?
Co słychać na początku wyrazu farby?
Jakie znacie inne wyrazy, które zaczynają się na głoskę f ?
Teraz pokażemy wam, jak wygladają pisane literki F,f

Tak wyglądają pisane literki F,f.
Te Gumisie, które mają w domkach książeczki mogą wykonać zadania w KP 4 na stronie 4 i 5.
Dla chętnych Gumisiów lub dla tych, które nie mają książeczek proponujemy karty pracy na utrwalenie literki.
Czas na zajęcia plastyczne. Mamy dla was dzisiaj do wyboru 2 prace do wykonania.
Pierwsza to praca plastyczna tzw.” Martwa natura”. Polega ona na tym, że ustawiacie przed sobą kompozycję z wazonika z dowolnymi kwiatami i dowolnego owocu. Bawicie się w malarza i malujecie farbami tę kompozycję na kartce.
Druga propozycja to namalowanie abstrakcyjnego obrazu. Możecie stworzyć prawdziwe arcydzieło ! 😊 Potrzebne będą: biały brystol ( jeśli nie macie, możecie skleić kilka kartek),szeroka taśma klejąca, nożyczki, folia spożywcza farby plakatowe, wałek kuchenny.
Jeśli chcecie się fajnie pobawić, bez brudzenia farbami to : przyklejcie brystol na podłodze, wylejcie na niego różnokolorowe farby, a następnie folię spożywczą przyklejcie na brystol (najlepiej zrobić to „na zakładkę, tak aby przy intensywnym wałkowaniu, farby pozostały pod folią ). Do samego „malowania” wykorzystaliśmy wałek kuchenny – zobaczcie jaki piękny był efekt końcowy!



Do zobaczenia, do jutra! 🙂
Z przyjemnością obejrzymy wasze dzieła malarskie 🙂
Źródło:
- bystredziecko.pl
- www.facebook.com/pychełka
- panimonia.pl