Witajcie sześciolatki,

HELLO SONG

Przywitajmy się piosenką.

Zachęcam Was do powtórzenia słownictwa z dwóch poprzednich zajęć. Wybierzcie zabawy i piosenki, które spodobały się Wam najbardziej i utrwalcie nazwy owoców, warzyw i jedzenia. Wykorzystajcie również poniższe propozycje zabaw utrwalające słownictwo.

FRUIT

Powtarzajcie nazwy owoców, które pojawią się w filmiku. Jeśli trzeba odtwórzcie filmik jeszcze raz.

Zgadnij, co to za owoc…

VEGETABLES

Ta sama zabawa, ale z warzywami.

 Zgadnij, co to za warzywo…

FOOD

Do utrwalenia słownictwa wykorzystajcie karty obrazkowe w załączonym pliku.

ZABAWA – TRUE OR FALSE

Pokazujemy dziecku kartę z bananami i mówimy APPLE. Dziecko na pomyłkę reaguje: NO! W przypadku dobrej odpowiedzi, potwierdza: YES. Inną wersją zabawy jest reagowanie gestem: CLAP YOUR HANDS IF YOU HEAR A PEAR. Dziecko reaguje gestem, gdy usłyszy odpowiednią nazwę. Pokazujemy obrazek z gruszką i mówimy: CABBAGE, ONION, PIZZA – dziecko nie reaguje, PEAR – dziecko klaszcze w dłonie.

 ZABAWA – DO YOU LIKE?

Pokazujemy dzieciom różne produkty spożywcze i pytamy czy dziecko je lubi: Do you like…?  Dziecko podnosi kciuk w górę mówiąc:  „YES, I DO” jeśli je lubi lub kieruje kciuk w dół mówiąc: „NO, I DON’T” jeśli nie lubi danego produktu.

 MEMORY GAME

Wydrukujcie podwójnie obrazki i wytnijcie lub sami narysujcie na małych karteczkach dowolne owoce/warzywa/jedzenie i zagrajcie w grę. Jeżeli odnajdziecie taką samą parę obrazków:

  • Nazwijcie je – IT’S AN APPLE. / IT’S A GARLIC.

https://www.google.com/search?q=google+translator&oq=google+translator&aqs=chrome..69i57j0l9.4290j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

  • Użyjcie poznane zwroty – I LIKE AN APPLE./ I DON’T LIKE A GARLIC.

https://www.google.com/search?q=google+translator&oq=google+translator&aqs=chrome..69i57j0l9.4290j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Kiedy wszystkie obrazki będą odsłonięte, powiedzcie, co lubicie jeść najbardziej.

  • Użyjcie zwrotu – MY FAVOURITE IS A POTATO.

https://www.google.com/search?q=google+translator&oq=google+translator&aqs=chrome..69i57j0l9.4290j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Memory do wykorzystania

ZABAWA RUCHOWA – BRING ME

Rozłóżcie obrazki przedstawiające owoce/warzywa/jedzenie w innym pokoju lub w kuchni i wygodnie usiądźcie na swoim łóżeczku. Rodzic wydaje polecenie „bring me” i podaje nazwę owocu/warzywa/jedzenia. Pobiegnijcie do drugiego pomieszczenia, odszukajcie odpowiedni obrazek i przynieście rodzicowi.

  • Bring me… – przynieś…

https://translate.google.pl/?hl=pl&sl=en&tl=pl&text=bring%20me%0A&op=translate

KARTY PRACY

Dla chętnych zamieszczam również karty pracy związane z jedzeniem.

  • Healthly and unhealthy food – zdrowe i niezdrowe jedzenie

https://translate.google.pl/?hl=pl&sl=en&tl=pl&text=Healthly%20and%20unhealthy%20food%20&op=translate

Skreśl niezdrowe produkty, a zdrowe pokoloruj.

  • I like to eat… but I don’t like to eat… – Lubię jeść… ale nie lubię…

https://translate.google.pl/?hl=pl&sl=en&tl=pl&text=I%20like%20to%20eat%E2%80%A6%20but%20I%20don%E2%80%99t%20like%20to%20eat%E2%80%A6&op=translate

Pokoloruj tylko te produkty, które lubisz jeść.

BYE BYE

Na koniec zaśpiewajcie naszą piosenkę na do widzenia.

źródło:

www.youtube.com

www.ourspecialstory.com

www.eastenglishland.wordpress.com

www.headfullofideas.pl

www.kizclub.

www.supersimple.com