TEMATYKA KOMPLEKSOWA NA OKRES 21.06.21r. – 30.06.21r.

WIERSZ „UŚMIECH”

Do pierwszoklasistów

uśmiecha się wrzesień.

Co z sobą, uczniowie,

do szkoły weźmiecie?

Kot w domu zostanie.

A pies? Też nie pójdzie!

Do szkoły zabierzcie

najmilszy swój uśmiech (…)

Zapomnieć śniadania

czasem się zdarzy

lecz zawsze możecie

mieć uśmiech na twarzy.

Codziennie spotkacie

kolegów o ósmej,

codziennie w prezencie

im dajcie swój uśmiech.

PIOSENKA „MÓJ KOLEGO Z PRZEDSZKOLA”

  1. Mój kolego z przedszkola mamy po siedem lat
    Tak, tak, tak
    Śmieje się do nas świat
    Tak, tak, tak
    Czeka szkoła,
    Mój kolego z przedszkola miło było Cię znać,
    Tak, tak, tak,
    Ale żegnać się czas tak, tak, tak,
    Szkoła woła.

Ref.: W przedszkolu było super,
na sto dwadzieścia dwa,
powtórzyć chciałbym tamte dni
jeszcze jeden raz

  1. Koleżanko z warkoczem to już ostatni raz
    Tak, tak, tak
    Może spotkamy się tak, tak, tak,
    może nie,
    Koleżanko z warkoczem, smutno trochę mi jest
    Tak, tak, tak,
    Że nie zobaczę Cię, tak tak, tak,
    Tak, jak co dzień.

Drodzy Rodzice!
Dla naszych Gumisiów to już ostatnie dni w przedszkolu. Obecnie poznajemy nową wartość, jaką jest ROZWAGA. Niedługo będziemy spędzać czas nad wodą, w górach, w lesie. Poznanie właściwych i bezpiecznych zasad zachowania w tych miejscach to gwarancja radosnego spędzenia wspólnych chwil. Rozwaga w działaniu to coś, co zapewni, że nic złego nam się nie stanie. Poznaliśmy też wiele regionów i związanych z nimi krajobrazów – rozumiemy, co to znaczy krajobraz górski, nadmorski czy jezior. Znamy już wszystkie litery, czytamy je i piszemy po śladzie; niektórzy z nas piszą samodzielnie. Świetnie też liczymy – to znak, że czas już iść do szkoły. I chociaż niektórzy z nas będą przychodzić tu jeszcze w wakacje, to czekamy już na pierwsze spotkanie w szkole.

Dobre pomysły dla rodziców, czyli jak spędzać czas z dzieckiem:
– zachowujecie rozwagę w działaniu podczas pobytu na wakacjach czy w domu; dzieci uczą się przez naśladowanie;
– podczas wakacyjnych wędrówek pokazujcie dzieciom piękno krajobrazów, ich różnorodność, pamiętając, że jesteśmy tam tylko gośćmi;
– bawcie się literami i liczbami – wspólnie czytajcie i przeliczajcie, co się da.