KOCHANE JOGUSIE!
Dziś zaczniemy od zabawy „Co powiedziałam?” (ćwiczenie syntezy słuchowej).
– Rodzice wymawiają słowa związane z wiosną z podziałem na sylaby np. wio-sna, słoń-ce, ba-zie, kro-ku-sy, tu-li-pan, za-wi-lec, prze-bi-śnieg, pier-wio-snek, tra-wa, ko-new-ka, o-grod-nik, deszcz, mgła, ża-ba, itp.
– Dzieci syntezują sylaby i mówią całe słowa np. wiosna, słońce, bazie, krokusy, tulipan, zawilec, przebiśnieg, pierwiosnek, trawa, konewka, ogrodnik, deszcz, mgła, żaba, itp.
Chętne Jogusie mogą zagrać w „KOŁO FORTUNY” i same spróbować podzielić wylosowane słowa na sylaby (ćwiczenie analizy słuchowej)
W pierwszej zabawie pojawiły się nazwy wiosennych kwiatów. Pamiętacie jakich?
Może zagadki Wam podpowiedzą:
Kiedy wiosna nastaje
rośnie na łące.
Do słońca fioletową główkę
wystawia radośnie. (krokus)
TAK WYGLĄDAJĄ KROKUSY:

Jeszcze wszystko uśpione,
jeszcze nic nie rośnie.
A on śnieg przebija,
i mówi o wiośnie. (przebiśnieg)
TAK WYGLĄDAJĄ PRZEBIŚNIEGI:

Przyszła wiosna od lasku,
z kluczykami przy pasku.
A te klucze pachnące,
można znaleźć na łące. (pierwiosnki)
TAK WYGLĄDAJĄ PIERWIOSNKI:

Spadły w las białe gwiazdki.
Jest ich tyle, tyle
białe całe dywany,
bo to kwitnie . (zawilec)
TAK WYGLĄDA ZAWILEC:



…chyba zapomniałam o jeszcze jednym kwiatku…
TAK, TAK…ZAPOMNIAŁAM O TULIPANIE 🙂 🙂 🙂

Jak wygląda tulipan?

Jak rośnie tulipan?

Czego tulipan potrzebuje do wzrostu i życia?




Żeby utrwalić większość powyższych wiadomości przeczytajcie z rodzicami opowiadanie (albo obejrzyjcie teatrzyk) „Cebuluś” 🙂 🙂 🙂
DLA CHĘTNYCH KOLOROWANKA DO WYDRUKOWANIA ALBO POKOLOROWANIA ONLINE:
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/tulipan/#
(źródło: www.zagadkidladzieci.net, www.przedszkolegorlice.pl, www.przedszkolankowo.pl, www.miastodzieci.pl )